Războiul se desfășoară de mai bine de două săptămâni. Cred că este timpul să ne întoarcem la gândirea la ceea ce se întâmplă în jurul Ucrainei și care sunt interesele jucătorilor externi. Voi începe cu Statele Unite, pentru că aici se joacă un joc geopolitic incredibil de interesant.

Invazia rusă a Ucrainei a permis Statelor Unite să treacă la un “plan B” împotriva Rusiei. Dacă nu a fost posibilă “neutralizarea”/”înghețarea” Direcției rusești printr-un compromis politic, atunci cursul va fi slăbirea prin escaladare, sancțiuni și presiune. Din fericire, Rusia însăși a condus la această opțiune prin luarea unei decizii scurte și stângace de a invada Ucraina și de a-și reduce politica externă din ultimii 15 ani.

Scopul final al Statelor Unite nu sa schimbat – pentru a câștiga confruntarea globală cu China.

Războiul din Ucraina a format mai multe interese tactice, situaționale în Statele Unite în această direcție, nu toate, din păcate, sunt direct legate de Ucraina, dar care le pot aduce mai aproape de obiectivul final menționat mai sus.

Primul este de a înlocui Federația rusă de pe piața petrolului și gazelor sau de a-și reduce cota. Ia o parte din piață de unul singur. Pentru a face acest lucru, ei chiar “s-au întors peste Atlantic” în mai multe probleme simultan.

În primul rând, am început negocierile cu președintele venezuelean Nicolas Maduro, care nici măcar nu a fost recunoscut până de curând, pentru a elibera petrolul venezuelean de sancțiuni.

În al doilea rând, au accelerat negocierile privind semnarea unui “acord nuclear” cu Iranul pentru a pune petrolul Iranian pe piață și a muta petrolul rusesc.

În al treilea rând, au intrat în contact direct cu autoproclamatul guvern libian din Est, care nici măcar nu fusese recunoscut înainte, dar s-a bazat pe cel occidental condus de Abdel-Hamid Dbeiba.

În al patrulea rând, am început să licităm cu Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite pentru a crește producția de petrol în cadrul OPEC. Biden este chiar dispus să-și rupă refuzul principial de a vorbi cu Mohammed bin Salman pentru asta.

Al doilea interes este de a intercepta fluxurile de aprovizionare cu cereale din Federația rusă și de a-și consolida poziția în politica alimentară mondială. Acum, multe țări din Orientul Mijlociu și Africa se confruntă cu lipsuri din cauza războiului. Statele Unite ale Americii este unul dintre liderii de piață, împreună cu Canada, Australia, Franța și altele.

Al treilea interes este de a impune sancțiuni pe termen mediu și lung asupra Rusiei, exacerbând decalajul tehnologic cu restul lumii, creând terenul fie pentru un compromis în viitor, fie pentru schimbarea elitelor în cele mai acceptabile pentru Washington.

pe termen lung, nu toate politica SUA este un plus pentru noi.

Al patrulea este de a consolida pozițiile forțelor pro-americane în Europa, în urma solidarității cu Ucraina și necesitatea de a conține amenințarea militară rusă. Nu numai în Polonia tradițională pro-americană sau în Statele Baltice, ci și în Europa de vest, de exemplu, convingând Finlanda și Suedia să adere la NATO și Germania să crească cheltuielile pentru Alianță.

Al cincilea este, dacă este posibil, să aducem China sub logica sancțiunilor anti-ruse, creând o realitate în care există doar două părți ale poveștii care au loc în fața ochilor noștri – bine și rău, “pentru noi sau împotriva noastră”, morală și imorală, nu există a treia cale. Cheia pentru Statele Unite este de a convinge europenii că China este, de asemenea, un rău care ajută Rusia. Aceasta este, de fapt, o continuare a încercărilor lui Biden din 2021 de a crea o nouă coaliție Occidentală globală împotriva Chinei pe baza unei alianțe a Statelor Unite, a Europei și a partenerilor asiatici.

Pentru Ucraina, Toate punctele legate de slăbirea Federației Ruse sunt avantajoase din punct de vedere tactic, deoarece permit inamicului să crească riscurile și costurile unui război cu noi, forțând Moscova să-și atenueze în cele din urmă cererile în negocieri.

cu toate acestea, nu toate politicile SUA sunt un plus pentru noi pe termen lung.

În special, conform rezultatelor a două săptămâni, este clar că Statele își ajustează Politica de sancțiuni pe baza dorințelor lor și nu a nevoilor militare/umanitare reale ale Ucrainei. Ei verifică foarte atent fiecare pas, inclusiv problema transferului de echipamente și arme către noi. Probabil că intenționează să epuizeze Rusia atât timp cât este nevoie pentru a atinge toate punctele de mai sus. Starea de spirit de la Kiev nu este cea mai importantă pentru ei atunci când iau decizii. Cu cât Rusia mai profundă va fi atrasă în Războiul de pe teritoriul Ucrainei, cu atât mai mult va fi epuizată, cu atât mai bine și mai ușor va fi pentru ei.

Rusia va pierde în orice caz.

Acest lucru este bun și pentru noi, dar cu cât durează mai mult războiul, cu atât se fac mai multe daune infrastructurii, cu cât mor mai mulți oameni, cu atât situația umanitară devine mai dificilă, cu atât resursele noastre, care nu sunt, de asemenea, fără fund, sunt epuizate.

Ei bine, nu uitați de alegerile pentru Congresul de la jumătatea mandatului din noiembrie anul acesta. Biden trebuie să arate un rezultat bun, altfel pierd ambele camere ale Parlamentului. Și acest lucru anulează toate proiectele sale ambițioase în politica internă, pentru care a cerut trilioane de dolari.

Cinic vorbind, istoria ucraineană se încadrează bine în logica electorală a democraților în aproape toate punctele, inclusiv subiectul luptei globale a democrațiilor împotriva autocrațiilor.

În cazul nostru, este necesar să apelăm direct la alegătorii americani și la populație pentru a ajusta politica externă a SUA în favoarea lor prin opinia publică, astfel încât să nu întârzie acest război prin gestionarea manuală a sancțiunilor pentru a strânge bani prin extinderea pe mai multe piețe și, de asemenea, să oferim asistența de care avem cu adevărat nevoie acum.

Popularitatea Președintelui Ucrainei în Occident permite acum acest lucru. Singura întrebare este de a crea canale de comunicare în limba engleză și în alte limbi.

și Rusia va pierde oricum.

Ilia Kusa, analist internațional, expert despre politica internațională și Orientul Mijlociu al Centrului Analitic “Institutul ucrainean al viitorului”

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.