rezervor T - 72B3/Ministerul Apărării al Federației RuseTanc T-72B3/Ministerul Apărării al Federației Ruse

T – 72b3 este cel mai masiv tanc al armatei ruse, care, începând cu 2021, reprezenta 53% din flota totală de tancuri de vehicule de luptă-din 3330 de tancuri, 1770 de unități erau tocmai T-72b3.

De fapt, acest rezervor este doar o modernizare a T-72 sovietic, care a fost adoptată în 1973 ca o alternativă mai ieftină și mult mai simplă la Harkov T-64.

Datorită absenței unui număr de sisteme instalate pe T-64 și T-80, eficacitatea reală de luptă A T-72 a fost semnificativ mai mică. Și pentru că T-72 a fost cel mai masiv din URSS, iar ulterior Federația Rusă a încercat în mod constant să-și aducă capacitățile de luptă la un nivel adecvat prin upgrade-uri, ultima fiind numită T-72b3.

Caracteristici ale T – 72B3 pe hârtie

Modalitățile de modernizare a tancurilor sovietice existente sunt destul de limitate datorită caracteristicilor de proiectare. Și toate lucrările cu ele au loc numai în direcții destul de limitate privind actualizarea protecției dinamice, digitalizarea comunicațiilor radio, actualizarea sistemului de control al incendiilor și creșterea motorului pentru a compensa greutatea crescută.

T-72B și T-72B3/Ministerul Apărării al Federației RuseT-72B și T-72B3/Ministerul Apărării al Federației Ruse

Și o astfel de listă este mult mai mică decât, pentru comparație, abstractul german Leopard 2, în care turnul a fost reproiectat într-o oră de existență, tunul a fost înlocuit, toate sistemele au fost complet digitalizate și sistemul de control al focului a fost actualizat de mai multe ori.

Mai mult, modernizarea rusă a t-72b3 din Federația Rusă, care a început în anii 2010, a încercat să ajungă din urmă cu banalul decalaj de 30 de ani în spatele tehnologiilor tancurilor din țările NATO.

De exemplu, una dintre principalele caracteristici ale T-72b3 este instalarea unei imagini termice. Ce s-a făcut în Leopard 2 Înapoi la nivelul anilor 80. Această vedere numită” Sosna-U ” a fost achiziționată oficial din Belarus, dar componentele sale principale sunt fabricate de compania franceză Thales. Care, apropo, a continuat să furnizeze matrice de imagini termice după 2014.

 rezervor T-72B3/Ministerul Apărării al Federației Ruse rezervor T-72B3/Ministerul Apărării al Federației Ruse

De asemenea, un nou sistem de control al incendiilor a fost integrat în T-72b3, care a primit un senzor de vânt și un computer balistic. Vechile posturi de radio sovietice au fost înlocuite cu cele digitale și a fost instalată o nouă protecție dinamică, mai întâi “Contract-5”, apoi “Relict”. Iar greutatea crescută de la 44,5 tone pentru T-72B la 46,5 tone pentru T-72B3 este compensată mai întâi prin forțarea motorului la 840 și apoi la 1130 CP.

Interesant, la începutul anilor 2010, T-72b3 a fost numit o soluție bugetară pentru a nu cheltui bani înainte de o actualizare completă a întregii flote blindate de pe Armata. Dar, după 10 ani, acest lucru a fost uitat cu încăpățânare în Federația rusă și strigă din ce în ce mai tare despre “analogicitatea absolută” a t-72b3.

T-72b3 luptă de rating

Forțele Armate ale Ucrainei sunt familiarizate cu T-72b3 din 2014 și, cu toate “analogii”, l-au distrus cu pricepere chiar și fără Javelin și NLAW.

Și din 24 februarie 2022, problema separării turnurilor T-72b3 din APU a fost pusă pe transportor. Mai mult, multe dintre aceste vehicule au fost capturate de luptătorii ucraineni ca trofee și există deja suficiente recenzii detaliate ale T-72b3 de la tancurile noastre de pe web.

În ele, experții remarcă lipsa absolută de ergonomie, defecte tehnologice și lipsa de fiabilitate a sistemelor. Chiar și vederea Pine-U, lăudată de Rashiști, s-a dovedit a fi doar fier vechi prețios în condiții reale.

Și toate acestea se înmulțesc cu motorul B-92S2F, care, după multe iterații, turbina a fost “umflată” la 1130 CP de la 500 CP inițial în motorul B-2, Același care a fost instalat pe legendarul Harkov T-34.

Acest lucru a dus la fenomene precum “turbojama”, când combustibilul nu are timp să ardă încă și motorul începe să fumeze ca o locomotivă cu aburi, ceea ce duce la o scădere a resurselor, supraîncălzirea și implică lipsa de fiabilitate generală.

caracteristicile T – 72b3 (pe hârtie)

ajuta proiectul

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.