Rafale Fighter/foto-Arm Oktime de l 'air et de l 'espaceRafale fighter/foto – braț de L ‘Air și de l’ espace

După ce șeful Statului Major al Forțelor Aeriene ale SUA, Charles Brown, a spus că nu numai mașinile americane, ci și avioanele Aliaților europeni au fost luate în considerare în alegerea unui luptător pentru Ucraina, Numărul de opțiuni posibile a crescut semnificativ.

Printre potențialii candidați numiți se numără suedezul JAS 39 Gripen, francezul Rafale și paneuropeanul Eurofighter Typhoon. În același timp, Rafale poate fi acordat atenție datorită faptului că Franța reușește să vândă această aeronavă, în ciuda concurenței uriașe, atât cu bestseller-ul American F-16, cât și cu Saab suedez.

caracteristici Rafale

Luptătorul francez Rafale 4 + de la Dassault își are rădăcinile la sfârșitul anilor 70, când Europa se gândea la o singură aeronavă. Dar Franța, din cauza dezacordurilor chiar și la nivel conceptual, sa retras din acest proiect, care apoi sa transformat în Eurofighter. Astfel, Rafale este exclusiv o aeronavă franceză care și-a făcut primul zbor în 1986.

Timp de încă șase ani, aeronava s-a luptat cu finanțare insuficientă și provocări tehnologice, pe care Franța a trebuit să le rezolve singură, astfel încât producția în Serie A Rafale a început pe deplin abia în 1997.

În total, aproximativ 240 de aeronave au fost fabricate începând cu 2022, iar costul total al programului este estimat la aproximativ 50 de miliarde de euro, inclusiv toate upgrade-urile, dintre care cel mai recent este Rafale F3-R. conform planului, aeronava din Forțele Aeriene și Marina franceză, deoarece versiunea sa specială a fost dezvoltată pentru a se baza pe portavioane, va fi operată până în anii 2040.

Motivul pentru o dorință atât de lungă de a-l menține pe Rafale pe cer este că a avut imediat capacitățile de a-l moderniza activ. În primul rând, Rafale a fost creat ca o aeronavă digitală, unde toate sistemele sunt integrate într-o singură rețea sub controlul computerelor.

De asemenea, a încorporat elemente ale unei reduceri semnificative a vizibilității pe radarele inamice. Și, deși acest lucru nu îl face o aeronavă stealth, dar este de 70% din materiale compozite și are, de asemenea, o formă special concepută a fuselajului și a prizelor de aer, ceea ce îl face să nu fie la fel de vizibil ca alte aeronave de generație 4+.

Rafale, în ciuda conceptului de luptă aeriană cu rază lungă de acțiune, când rachetele sunt trase la inamic timp de zeci de kilometri, a fost încă creat pentru condițiile de luptă de manevră la distanțe ultra-scurte. Se mândrește cu o pilotare destul de agresivă datorită ratei de urcare de 305 m/s și formei aerodinamice a unei “rațe” cu coada orizontală din față.

Un aspect foarte important este posibilitatea zborului supersonic la Mach 1.4 cu o sarcină de luptă fără utilizarea de post-ardere. Și aceasta este, în general, o cerință pentru un luptător de generația a cincea.

 Rafale Fighter/foto-Arm Oktime de l 'air et de l 'espaceRafale fighter/foto – braț de L ‘Air și de l’ espace

Toate electronicele moderne posibile sunt integrate în aeronavă, inclusiv un radar cu o antenă activă, un sistem electron-optic care vă permite să înregistrați semnăturile termice ale țintelor de aer pentru zeci de kilometri. Pe lângă o stație de război electronică încorporată pentru suprimarea radarelor inamice, a modulelor de recunoaștere și a unei stații de imagistică termică cu un indicator laser. Acesta din urmă este necesar pentru lovituri de înaltă precizie asupra țintelor de la sol.

Rafale pe 14 noduri de suspensie poate transporta până la 9,5 tone de arme, inclusiv rachete aer-aer cu rază lungă de acțiune, rachete de croazieră și anti-navă, precum și bombe de precizie.

caracteristici Rafale

Datorită faptului că Rafale este o “placă digitală”, orice actualizare a mașinii, de exemplu, adăugarea unei noi rachete de croazieră sau a unui sistem de bord, cum ar fi controlul vocal, este mult mai ușoară și mai rapidă.

Dar Rafale este exclusiv o dezvoltare franceză, iar majoritatea absolută a acestor actualizări sunt legate tocmai de capacitățile companiilor sau consorțiilor franceze cu o cotă Franceză semnificativă. Acest lucru se aplică, precum și tuturor sistemelor principale de aeronave, de la motor la radar, la arme și echipamente suplimentare, care pot fi mai rele decât, de exemplu, decât evoluțiile din SUA.

Adică Rafale este o aeronavă care există în ecosistemul său, legată exclusiv de Franța. În schimb, de exemplu, Gripen, care este construit pe o arhitectură deschisă și poate folosi, dacă nu toate, apoi după “actualizare” exact toate variantele posibile de arme și echipamente de suspensie.

 Rafale Fighter/foto - Arm Oktime de l 'air et de l 'espaceRafale Fighter/foto – Arm Oktime de l ‘air et de l’ espace

Dar, în același timp, acesta este avantajul Rafale pe piața internațională a armelor. Atunci când îl cumpărați, este necesar să negociați numai cu Parisul. Și unele țări au ales mașina franceză pentru a nu depinde de voința Washingtonului sau pentru a nu pune toate “ouăle într-un coș”, cumpărând toate armele doar din Statele Unite sau din Federația Rusă.

Acest factor ar putea deveni principalul pentru Emiratele Arabe Unite, Qatar, Indonezia, India și Egipt. Dar în Franța există un alt atu – dorința de a transfera mașinile cu o întârziere minimă, dacă Clientul este de acord să primească aeronave uzate de la Forțele Aeriene Franceze, desigur, după reparații și modernizare.

Acest lucru a jucat un rol major în contractele recente cu Grecia și Croația, care primesc primele consilii de administrație la un an sau doi după semnarea contractului. Comparativ cu coada pentru alte avioane programate pentru cinci sau mai mulți ani înainte, acesta este un avantaj semnificativ.

caracteristicile Rafale

ați putea fi, de asemenea, interesat de:

ajutați proiectulSusțineți-ne

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.